پلتفرمهای رفع فیلتر اینستاگرام رسانههای اجتماعی میتوانند سایتهایی برای همکاری حرفهای و ارائه حمایت اجتماعی دیجیتال بین معلمان باشند.
اینستاگرام یکی از این پلتفرمها است که به طور گسترده مورد استفاده قرار میگیرد، اما تنها توجه محدودی از سوی محققان آموزش به خود جلب کرده است.
تا به امروز، اطلاعات کمی در مورد اینکه کدام معلمان از اینستاگرام برای همکاری استفاده میکنند، روشهای همکاری و اینکه چگونه این همکاری به درک آنها از حمایت اجتماعی دیجیتال کمک میکند، معلوم نیست.
با استفاده تلویزیون قدیمی از داده های پرسشنامه از 249 معلم از آلمان، ما سه فعالیت همکاری بین معلمان در اینستاگرام را شناسایی کردیم:
جستجوی اطلاعات، اشتراک گذاری اطلاعات و ایجاد مشارکت.
در حالی که معلمانی با سطوح بالاتری از اشتیاق به تدریس به طور خاص، بیشتر از اینستاگرام برای جستجوی اطلاعات استفاده می کنند، معلمانی که سطح خودکارآمدی بالاتری دارند بیشتر احتمال دارد محتوا را به اشتراک بگذارند.
علاوه بر این، جستجو و به اشتراک گذاری اطلاعات و همچنین ایجاد مشترک هر یک به طور مثبت با اشکال مختلف حمایت اجتماعی دیجیتال درک شده مرتبط است.
این یافتهها مدل پالتو چرم به پتانسیل استفاده از رسانههای اجتماعی در کمک به توسعه حرفهای معلم اشاره میکند و نشان میدهد که هم در آموزش و هم در تحقیق معلمان شایسته توجه بیشتر است.
همکاری معلمان منبع مهم حمایت اجتماعی برای معلمان است که انزوای حرفه ای را کاهش می دهد و به معلمان اجازه می دهد از یکدیگر بیاموزند.
در حالی عروسک روسی که همکاری بین معلمان به طور سنتی عمدتاً در مدارس اتفاق میافتد، امروزه بسیاری از معلمان از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی برای فعالیتهای مختلف مشارکتی خودگردان استفاده میکنند.
در مطالعه فعالیت های معلمان در رسانه های اجتماعی، بسیاری از محققان بر روی فیس بوک، توییتر یا یوتیوب تمرکز کرده اند. پلتفرم پر استفاده اینستاگرام، با این حال، نسبتا ناشناخته باقی مانده است
- منابع:
- تبلیغات:
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.